Helgens filmer

image83

Maid in Manhattan - Kärleken checkar in
som den så checkt heter på svenska.

Filmen handlar om en hotellstäderska och hennes son Ty. Marissa som hon heter jobbar som städerska på ett lyxhotell i New York och Manhattan. Där träffar hon mannen som får hennes liv att vändas upp och ner...

En mycket gullig och romantisk film med humor. Här möter underklassen, överklassen och får bevisat att kärlek övervinner allt!

Jag älskar denna film. En regning dag med en kopp te i handen och denna film på tv så kan inget gå fel. En riktigt mysfilm som jag säger.



image84

Not without my daughter - Inte utan min dotter
som den heter på svenska.

Filmen handlar om en amerikans familj vars pappa är född och uppvuxen i Iran. En dag så vill han att hela deras lilla familj som består utav mamma, pappa och dotter ska åka och hälsa på hans släkt i Iran. Han svär på koranen att inget ska hända och att det ska vara tillbaka efter 2 veckor. Dessa två veckor blir till år... han bestämde sig för att ta med sin familj och bosätta sig hos hans fanatiska släkt. Han vill att hans dotter ska växa upp inom Islam.
Mamman vill åka tillbaka men utan tillstånd. Om hon reser är det utan deras dotter som hon vägrar lämna, i det hemska Iran som det var på mitten av 80 talet.... Med hennes vilja och envishet ger hon aldrig upp och hon har bestämt sig. Dottern och hon ska tillbaka till USA.....

En mycket bra film som är baserad på en riktigt berättelse som blivit bok och nu film... filmen är inspelad i början av 90 talet. En mycket stark och rörande film hur kulturer och religioner möts. Hur människor kan förändra varandra och vilka bad mor och dotter egentligen har!

Jag fastnade direkt för denna film. Jag blev mycket berörd och många tankar växte efteråt... Jag tycker alla bör se denna film, en helt helt helt otrolig film!



Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

roligt med filmer :D

Postat av: CAZZIS

Godnatt :D

2008-03-02 @ 21:17:54
URL: http://cazzis.blogg.se
Postat av: daniela

dom är bra :)

2008-03-02 @ 21:27:02
URL: http://daniela2008.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback